.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پورمحمدی: برکناری من به ضرر دولت بود

برکناري من اشتباه و به ضرر دولت و مردم بود که متاسفانه سبب به وجود آمدن درگيري‌‏هايي شد و پيامدهايي داشت که دولت دچارش شد.

به گزارش ایلنا، مصطفي پورمحمدي در روزي که محصولي به عنوان سومين وزير کشور دولت نهم توانست از مجلس راي اعتماد بگيرد، در جمع دانشجويان به بيان مطالبي در باب برکناري خود از سمت وزارت کشور پرداخت که در گذشته به آنها اشاره نکرده بود.

برکناري من اشتباه و به ضرر دولت و مردم بود

مصطفي پورمحمدي در پنجمين جشنواره نشريات دانشجويي دانشگاه اسلامي واحد علوم تحقيقات وزير سابق کشور در پاسخ به سوالي مبني بر علت برکناري وي از وزارت کشور، اظهار داشت: از کساني که بنده را برکنار کردند، بايد پرسيد. من که استعفا ندادم، اگر نظر من را مي‌‏پرسيد، مي‌‏گويم برکناري من اشتباه و به ضرر دولت و مردم بود که متاسفانه سبب به وجود آمدن درگيري‌‏هايي شد و پيامدهايي داشت که دولت دچارش شد.

وي در عين حال گفت: وزارت کشور، شاکله مديريت عمومي کشور است و اگر دچار آفت شود، به ضرر کشور خواهد بود. بنابراين بايد کمک کنيم که اين حوزه، هرچه سريع‌‏تر سرپا بايستد.

وزير سابق کشور ادامه داد: وقتي رئيس‌‏جمهور به من گفتند که مي‌‏خواهيم تو را جابجا کنيم، من هيچ سوالي از ايشان در مورد دلايل اين تصميم نپرسيدم و تنها گفتم که وزارت کشور برايم مهم است. شما بگوييد که چه کسي را مي‌‏خواهيد پيشنهاد دهيد، اگر سرپرست است، توجيهش کنم و اگر بخواهد به عنوان وزير به مجلس برود، حاضرم براي وي در مجلس رايزني کنم که رئيس‌‏جمهور گفتند من فکر تو هستم و چند پيشنهاد مسووليت به من دادند که من قبول نکردم و گفتم وظيفه‌‏ام اين است که نگذارم وزارت کشور خراب شود.

وي با بيان حديثي از اميرالمومنين (ع) گفت: اميرالمومنين مي‌‏فرمايند مردم مديريت مي‌‏خواهند و کسي را مي‌‏خواهند که کارهاي آنهارا اداره کند. چه خوب باشد و چه نامناسب.

اگر در پشت صحنه حرف‌‏هايي نمي‌‏زدم، حداقل مجبور به کنار گذاشتن من نمي‌‏شدند
پورمحمدي در پاسخ به سوالي در مورد اينکه شما پس از خروج از دولت، منتقد دولت شده‌‏ايد، اظهار داشت: معتقدم هر کس در هر مسووليتي که دارد، بايد تعصب آن حوزه را داشته باشد. زماني که در دولت بودم، بايد شئونات دولت را رعايت مي‌‏کردم البته در پشت صحنه تلاش کردم اصلاحاتي را انجام دهم و حرف‌‏هاي زيادي زده شد واگر در پشت صحنه حرف‌‏هايي نمي‌‏زدم، حداقل مجبور به کنار گذاشتن من نمي‌‏شدند. من وظيفه داشتم که کار خود را انجام دهم و در ظاهر بايد از حريم خانواده دولت دفاع مي‌‏کردم و اين، با انتقاداتي که امروز از دولت مي‌‏کنم، متفاوت است.

در امر نظارت ملاحظه هيچ کس را نمي‌‏کنم

وي ادامه داد: تا زماني که به سازمان بازرسي نرفته بودم، حرفي نمي زدم ولي زماني که مسووليت قبول کردم، گفتم که وظيفه نظارت دارم و ملاحظه هيچ کس را نمي‌‏کنم؛ چرا که احساسم اين است که بايد کارم را خوب انجام دهم و گزارشات مفصلي در دو، سه ماه گذشته به مجلس، رئيس‌‏جمهور و مقام معظم رهبري فرستادم ولي نيامدم که هوار بکشم. برخي از گزارشات را روزنامه‌‏ها تيتر کردند که براساس اقتضائات کاري آنها بود.

پورمحمدي در پاسخ به سوالي در مورد برکناري کردان از وزارت کشور از سوي مجلس اظهار داشت: هر جراحي، منافع و عوارض خاص خود را دارد. بايد سعي مي‌‏شد با عوارض کمتري اين کار صورت مي‌‏گرفت. معتقدم بر سر اين ماجرا بحث‌‏هاي به هم ريخت که اصلًا شايسته نبود؛ هرچند که مجلس به وظيفه خود عمل کرد.

پورمحمدي در پاسخ به سوالي در مورد معرفي محصولي به عنوان وزير کشور گفت: وقتي مجلس مي‌‏خواهد به يک نفر راي دهد، بايد راجع به سوابق وي تحقيق کند و ما موظفيم در صورتي که از ما استعلام بخواهند، پاسخ دهيم؛ ولي شخصاً در سازمان بازرسي در ارتباط با پرونده ايشان چيزي نشنيده‌‏ام.

براي کنترل دارايي‌‏هاي مديران عالي قانوني نداريم

رييس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به سوالي درمورد نظارت بر اموال سران دولتي اظهار داشت: اصل 142 قانون اساسي تاکيد دارد که سران قوا و خانواده هايشان بايد ليست اموال خود را در ابتدا و انتهاي مسووليت ارايه دهند.خوشبختانه در صفوف بالاي مديريتي کشور مشکلي در اين مورد نداريم البته يک سري انحرافات مربوط به سطوح ميانه مديريتي است و ما براي کنترل دارايي‌‏هاي مديران عالي قانوني نداريم که اميدواريم با قانوني که در مجلس در حال بررسي است، اموال طيف وسيع‌‏تري از مديران، مديريت شود.

پورمحمدي درپاسخ به سوالي در مورد اموال خانواده رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام وصحبت‌‏هايي که در اين ارتباط مطرح است، اظهار داشت: رسيدگي به اموال آقاي هاشمي و خانواده ايشان در اختيار ما نيست که قضاوت کنيم ولي آنچه که مسلم است، بايد مرزبندي روشني داشته باشيم. آقاي هاشمي به عنوان شخصيت ممتاز، سابقه‌‏دار و مقاوم از دوران رژيم گذشته تاکنون بوده و امروز برخي از مسايل درارتباط با نزديکان ايشان وجود دارد که بايد مرزها را ازهم جدا کرد.

وي ادامه داد: زماني به آقاي هاشمي گفتم که فلان مطالب در مورد اموال شما و اطرافيانتان گفته مي‌‏شود، ايشان تاکيد کردند با قوت و خشونت برخورد کنيد و اگر گزارشي هست، به من اعلام نماييد. مساله آنجاست که آقاي هاشمي نگاه‌‏هاي مديريت خاص خود را دارند که شايد هر کسي نپسندد و اينها را بايد از هم جدا کرد.

مشکلاتي که داريم در نتيجه برخي تدابير صورت گرفته است

وزير سابق کشور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه به کارنامه دولت احمدي‌‏نژاد چه نمره‌‏اي مي‌‏دهيد، گفت: اين که در جامعه نسبت به عملکرد دولت نهم، رضايتمندي وجود دارد يا خير را شما بايد پاسخ دهيد تا بتواند مبناي قضاوت بنده نيز باشد. در برخي محيط‌‏ها، کارهاي زيادي شده است.

دولت از جهت فعاليت و توجه به نقاط دورافتاده، راندمان بالايي دارد و قابل تقدير است و البته مشکلاتي داريم که در نتيجه برخي تدابير صورت گرفته و برخي فعاليت‌‏ها را تحت‌‏تاثير قرار داده است.
فکر مي‌‏کنم بايد برخي تدابير اتخاذ شود تا در کنار فعاليت مثبت دولت فضايي مناسبي را ايجاد کند.

خطر برخوردهاي نرم سياسي و اقتصادي کمتر از حمله نظامي نيست
پور محمدي در پاسخ به سوالي در مورد انتخاب اباما به عنوان رئيس‌‏جمهور آمريکا، تصريح کرد: عملکرد تيم دموکرات‌‏ها حکايت از اين دارد که رويکرد نظامي و خشن نسبت به مسايل ندارد و همين موضوع هم سبب گرايش مردم آمريکا به اباما شد ولي حرف‌‏هايي که امروز اوباما مي‌‏زند، براي ما حرف‌‏هاي خوبي نيست. نکاتي که وي مطرح مي‌‏کند مبني بر برخوردهاي نرم سياسي و اقتصادي است که خطرش کمتر از حمله نظامي نيست.

وي ادامه داد: براي مقابله با برخورد‌‏هاي پنهان و نرم بايد رفتار دقيقي داشت و تاکيد بر مديريت هوشمندانه‌‏تر نيز بر همين مبنا است.

پور محمدي در عين حال تاکيد کرد: معتقدم ظرفيت‌‏هاي جمهوري اسلامي به‌‏گونه‌‏اي است که قادر باشد با نقشه‌‏هاي نرم آمريکا مقابله کند؛ به شرط آنکه از فضاهاي پرت فاصله بگيريم و اين امکان را به وجود آوريم که تهديد را به فرصت تبديل کنيم.

ضمانت اجراي کار ما مردم هستند
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در حوزه وظايف وي تا چه ميزان ضمانت اجرا وجود دارد، گفت: اگر اين فرهنگ حاکم شود که به دليل نداشتن ضمانت اجرايي، نبايد کاري انجام دهيم،به اين معنا است که نظم و قانون در کشور حاکم نيست. شما بايد از ما بخواهيد که محکم بايستيم و ضمانت اجرايي ما مردم هستند. بايد موانع قانوني برداشته شود و مجلس به مقررات خود بيش از ديگران احترام بگذارد.

سعي مي‌‏کنم از کنار برخي شيطنت‌‏ها از سوي رسانه‌‏ها عبور کنم
پورمحمدي در پاسخ به سوالي مبني بر توقيف هفته‌‏نامه شهروند امروز گفت: علت دقيق بسته شدن شهروند را نمي‌‏دانم و نمي‌‏توانم قضاوت دقيق داشته باشم ولي معتقدم که نبايد با ابزار تندوتيز با رسانه‌‏ها برخورد کرد. شخصاً سعي مي‌‏کنم با برخي شيطنت‌‏ها از سوي رسانه‌‏ها، برخورد نکنم و از کنار آنها عبور کنم مگر، جايي که به طور مستقيم با مرزها برخورد دارد. به دليل نداشتن اطلاعات کافي در مورد علت بسته شدن اين نشريه، نمي‌‏توانم قضاوت کنم.

بسياري از انتقادات به دانشگاه آزاد صحيح نيست

وي در پاسخ به سوالي در مورد علت برخورد نامناسب با دانشگاه آزاد اظهار داشت: سوال سختي است. اجازه دهيد که پاسخ ندهم.

پورمحمدي در عين‌‏حال گفت: البته يک بحث وجود دارد؛ دانشگاه آزاد مي‌‏گويد، من روابط خاص خود را دارم و مثل موسسه عمومي غيردولتي فعاليت مي‌‏کنم اما در مباحثي، دولت توقع دارد که همراهي بيشتري از سوي دانشگاه آزاد مشاهده کند و چون اين همراهي را مشاهده نمي‌‏کند، اختلافاتي پيش مي‌‏آيد. همچنين برخي توفيقات در دانشگاه آزاد به سرعت اتفاق مي‌‏افتد که در دولت به اين سرعت اتفاق نمي‌‏افتد. اين موضوعات سبب ايجاد انتقاد مي‌‏شود. هرچند که همه ما بايد در مسير کمال باشيم و انتقادها را بپذيرم.

وي تاکيد کرد: برخي قضاوت‌‏ها در رابطه با دانشگاه آزاد از مباحث تخصصي خارج و با مقاصد سياسي مطرح مي‌‏شود. البته باب مباحث سياسي باز است و معتقدم که بسياري از انتقادات، صحيح نيست.

افزايش سن ازداواج جوانان خطر بزرگي براي کشور است

وي در پاسخ به سوالي در مورد اينکه آيا اگر شما جاي ما بوديد، در شرايط کنوني کشور ازدواج مي‌‏کرديد، اظهار داشت: در شرايط سخت، حکم به تاخير ازدواج، بدترين درمان است. افزايش سن ازدواج دختر و پسر در جامعه ما خطر بزرگي براي کشور است لذا، بايد تلاش کنيم اين فرهنگ، بازسازي شود.

در برخي از حوزه‌‏ها نمي‌‏توانيم چشم‌‏انداز روشني را به جوانان ارائه دهيم
پور محمدي در پاسخ به سوالي در مورد اينکه چرا بايد شرايط کشور به گونه‌‏اي باشد که نتوان براي آينده، تصوير روشني داشت،گفت: اعتقاد عميق دارم که شرايط ما در کشور براي رشد و بالابردن شاخصه‌‏ها و پاسخگويي به نيازهاي شهروندان مهيا است و ما نيازمند مديريت قوي‌‏تر و هوشمندانه‌‏تري در حوزه دولتي و عمومي هستيم. بايد دانش مديريتي ما تقويت شود و متاسفانه در برخي از حوزه‌‏ها نمي‌‏توانيم چشم‌‏انداز روشني را به جوانان ارائه دهيم.

تلاش مي‌‏کنم به ارتقاء نظام مديريتي کمک کنم

پورمحمدي در پاسخ به سوالي در مورد امکان کانديداتوري خود در انتخابات دهم رياست جمهوري اظهار داشت: حرف ما اين است که مردم مي‌‏خواهند نظام اداري کارآمد داشته باشند و جايگاه مديريت عالي آنها، پاسخگوي مطالباتشان باشد. من به عنوان مديراحساس مسووليت مي‌‏کنم تا در اين ارتقا، تشريک مساعي داشته باشم و اين نياز جدي ماست ولي براي اينکه انسان بخواهد در آن جايگاه قرار بگيرد علت و عوامل زيادي دخيل است ولي اينکه قرار باشد همه کارهاي خوب عالم را يک نفر يعني مثلاً من انجام دهم چنين تلقي ندارم ولي تلاش مي کنم تا به ارتقاء نظام مديريتي کمک کنم.

پورمحمدي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا برخورد با نشريات مانع پويايي جامعه مي‌‏شود، گفت: هر رفتار اجتماعي، ضوابط و مقررات دقيقي دارد. قوانين بايد شفاف و در حوزه تخصصي هر امري تدوين شده باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.876 seconds.